Makerspacefritids på Backeboskolan

Inför detta läsår gjorde jag valet att byta skola och tjänst. Efter 10 år på Skuru Skola på fritids och läsåret som var som lärare i programmering och idrotts samt IKT/ IT pedagog på halv tid sökte jag nya utmaningar.

Skolan som jag sen augusti arbetar heter Backeboskolan och ligger också i Nacka Kommun. Det är en F-6 skola med ca 170 elever. www.backeboskolan.se

I min nya tjänst är huvuduppdraget att vara fritidshemspedagog och Idrottlärare. Men in tjänsten som fritidshemspedagog ska jag samverka i skolan med att skapa förutsättningar för eleverna på Backeboskolan att få ökad digital kompetens.

Till visdel är jag även IKT-pedagog så jag ska handleda alla lärare i skolans digitalisering.

På Fritids har jag startat Backebomakerspace med kollegan Marie. En aktivitet som barnen själva väljer. Backebo Makerspace ska vara en plats för att testa idéer, vara kreativ med olika material. Man kan programmera, testa robotar, green screen mm.

På Backeboskolan ska vi skapa ett Makerspacefritids.

backeboskolan-nyIMG_0279


Lämna en kommentar